top of page

Propostes

Nombre propostes

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Política Acadèmica

Proposta núm.

001

Facilitarem la implementació de metodologies docents actives i innovadores, fomentant l’ús de tecnologies digitals i enfocaments que promoguin l’aprenentatge actiu. Un darrer exemple d’aquesta voluntat és la creació de l’aula 2.0 del TR5, amb la voluntat de reproduir aquest tipus d’aules en altres espais de l’escola.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Política Acadèmica

Proposta núm.

002

Estudiarem l'ús de la IA a la docència i l'impacte en els processos avaluatius, orientat tant a docents com a estudiants. Ho farem juntament amb la nova figura del Delegat del Rector per a la IA i la direcció del Centre Específic de Recerca (CER) Intelligent Data Science and Artificial Intelligence (IDEAI-UPC).

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Política Acadèmica

Proposta núm.

003

Augmentarem la visibilitat i el reconeixement de les bones pràctiques docents, establint mecanismes per identificar, compartir i reconèixer l’excel·lència acadèmica.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Política Acadèmica

Proposta núm.

004

Amb el suport de l’ICE i dels col·legis professionals i associacions, organitzarem tallers i seminaris de desenvolupament personal, com la gestió del temps, habilitats comunicatives i lideratge, que aportin recursos transversals a l’estudiantat en el pas al món professional.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Política Acadèmica

Proposta núm.

005

Revisarem i actualitzarem els convenis de pràctiques d'empresa existents, assegurant-ne la vigència i l’adaptació a les necessitats actuals de l’estudiantat.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Política Acadèmica

Proposta núm.

006

Investigarem els factors que influeixen en la decisió dels estudiants de grau de continuar, o no, els seus estudis de màster a l’ESEIAAT, amb l’objectiu d’identificar àrees de millora i establir estratègies que facin més atractiva la nostra oferta de màsters.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Política Acadèmica

Proposta núm.

007

En els darrers anys s’han creat les comissions acadèmiques per vetllar per l’estat de les diferents titulacions. Empoderarem aquestes comissions com a nucli de cadascuna de les titulacions, i proporcionarem objectius i directrius des de direcció. Encoratjarem la implementació d’accions de millora, oferint tot el suport necessari i liderant conjuntament les iniciatives que s’emprenguin.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Política Acadèmica

Proposta núm.

008

Continuarem prioritzant l’establiment de nous acords amb universitats líders a nivell mundial, prioritzant aquelles que comparteixin àmbits d’especialització amb l’ESEIAAT i amb un rànquing QS superior al nostre.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Política Acadèmica

Proposta núm.

009

Participarem activament en xarxes internacionals d’universitats i consorcis acadèmics, com Pegasus i Unite, per fomentar col·laboracions estratègiques.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Política Acadèmica

Proposta núm.

010

Planificarem estratègicament itineraris d'assignatures optatives per aconseguir fer més atractiva l'ESEIAAT a estudiants incoming.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Política Acadèmica

Proposta núm.

011

Identificarem universitats internacionals amb programes complementaris als de l’ESEIAAT, per explorar nous acords de dobles titulacions, com s’ha fet darrerament amb les universitats xineses de Nanjing University (NUAA), Tonjii University, Beihang University i ShanghaiTech University.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Estudiantat

Proposta núm.

012

Desenvoluparem un pla de Suport Integral a l’Estudiantat que inclogui totes les iniciatives que el centre fa en l'orientació de decisions de l’estudiantat al llarg de tot el seu itinerari acadèmic: promoció, acollida, tutoria, mentoria, elecció de grau, informació sobre normatives de permanència, pràctiques d’empresa, orientació professional, mobilitat, TFEs, pas de grau a màster, i pas de màster a doctorat.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Estudiantat

Proposta núm.

013

Continuarem donant suport a les activitats organitzades per la delegació d’estudiants i a les diferents associacions del campus amb l’objectiu d’augmentar la qualitat de la vida universitària, ja sigui en el marc de la setmana cultural, trobades castelleres, festivals de teatre, fira d’associacions, etc.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Estudiantat

Proposta núm.

014

Crearem una Comissió d’Associacions d’Estudiantat de l’ESEIAAT amb l’objectiu de facilitar la comunicació de les associacions entre elles i amb la pròpia escola, presidida pel director d’escola.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Estudiantat

Proposta núm.

015

Continuarem donant suport a les associacions d’estudiants analitzant les necessitats i incrementant les dotacions pressupostàries en la mesura que sigui possible.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Estudiantat

Proposta núm.

016

Farem una revisió de les Jornades d’Acollida, per a que s’ajustin a les necessitats de l’estudiant nouvingut.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Estudiantat

Proposta núm.

017

El servei de tutories i mentories reflecteix el compromís del professorat i l’estudiantat per guiar i acompanyar. Hem passat de 25 tutors fa vuit anys a 42 actualment, completant el servei amb 43 mentors, que no existien fa vuit anys, evidenciant una implicació creixent i la voluntat de reforçar aquest servei essencial. Continuarem reforçant el programa de tutorització i mentories, vetllant que cada estudiant tingui suport personalitzat al llarg del seu recorregut acadèmic i reduint encara més el nombre d’estudiants per professor tutor.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Estudiantat

Proposta núm.

018

Continuarem oferint el servei de suport i assistència psicològica a la comunitat ESEIAAT.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Estudiantat

Proposta núm.

019

El programa INSPIRE és un exemple d'innovació i aprenentatge actiu, connectant estudiants amb reptes reals i fomentant la creativitat i el treball en equip. Continuarem potenciant el programa INSPIRE, donant suport a les seves activitats, reptes i competicions, i acostant-lo a titulacions acadèmiques a les quals encara no ha arribat.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Estudiantat

Proposta núm.

020

Promourem entre les empreses estratègiques i l’estudiantat la realització de doctorats industrials en empresa per tal d'augmentar els vincles de transferència i incrementar el nombre de doctors formats a l’escola.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Estudiantat

Proposta núm.

021

Seguirem potenciant iniciatives que fomentin la integració i el suport a l'estudiantat internacional i de mobilitat, com són el Buddy Program i el Salsa’m.

ACTIVITAT ACADÈMICA - DOCÈNCIA - Estudiantat

Proposta núm.

022

La coordinació de Treballs Fi d’Estudis ja és quelcom que cobreix tant Graus com Màsters. Farem arribar el servei de coordinació de TFEs als TFEs realitzats en anglès per a estudiants incomings.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

023

Continuarem promovent el model d'assignatures basades en reptes, ja que fomenta l'aprenentatge pràctic, la creativitat i el treball en equip, apropant l'estudiantat a les necessitats reals de la indústria. A més, treballarem activament per establir col·laboracions amb noves empreses que aportin projectes innovadors i enriquidors, contribuint així a una formació més aplicada i connectada amb el món professional.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

024

Crear una guia digital d’orientació professional, amb recursos actualitzats sobre les competències més valorades al mercat laboral.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

025

Continuarem organitzant anualment el Fòrum d’Empreses i l’Speed Recruitment, facilitant que les empreses presentin oportunitats i reptes als estudiants. A més, explorarem models alternatius per optimitzar l’impacte d’aquests esdeveniments i millorar la connexió entre estudiants i empreses.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

026

Emprèn UPC a Terrassa ha acollit 70 projectes amb més de 150 emprenedors. Continuarem donant suport al programa Emprèn UPC fomentant la creació de spin-offs i start-ups des de grups de recerca i projectes estudiantils, oferint assessorament tècnic i legal.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

027

Revisar i millorar el Pla d’Orientació Professional impulsant un programa d'iniciació professional inclusiu i igualitari, alineat amb UPC Alumni i els col·legis professionals, que ajudi a posar en contacte les empreses amb l’estudiantat, que visibilitzi les oportunitats laborals per tal de poder iniciar itineraris professionals i que empoderi l’estudiantat de cara la seva futura entrada al mercat laboral.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

028

Potenciar la creació d’activitats en què els estudiants acabin entenent les necessitats del mercat laboral i la millora de les habilitats de cara a la seva ocupabilitat.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

029

Fomentar la realització de pràctiques en la modalitat de vinculació de TFE com a eina de facilitació d’entrada en el mercat laboral i de connexió entre el sector productiu i els ensenyaments de l’Escola.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

030

Establir un mínim recomanat de remuneració d’acord amb el grau de responsabilitat associat a la titulació i coordinar-ho amb la resta de centres de la UPC. La proposta seria de 8 €/h en el cas de grau i 10 €/h en el cas de màster.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

031

Promoure en diàleg amb el rectorat noves relacions contractuals dins el marc normatiu legislatiu espanyol per tal que la realització de pràctiques representi una millora dels drets laborals de l’estudiantat, per exemple integrant els contractes laborals en alternança dins les pràctiques de les titulacions de màster.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

032

Potenciar les trobades dels estudiants amb col·legis professionals i empreses per posar-los en contacte amb les necessitats de cada sector.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

033

Enfortirem la relació entre l’ESEIAAT i els Alumni, connectant-los amb estudiants i graduats recents a través de programes de mentoria per fomentar la transferència de coneixement i habilitats. A més, incrementarem la seva visibilitat amb reconeixements anuals, jornades de networking i trobades que reforcin el sentiment de comunitat i pertinença.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

034

Crearem un directori d’empreses estratègiques per titulacions, identificant aquelles amb un alt potencial d’oferir oportunitats de pràctiques, projectes finals d’estudi i col·laboracions de recerca.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

035

Augmentarem acords marc amb empreses clau, per garantir col·laboracions a llarg termini en àrees prioritàries per al centre, prioritzant sectors d’alt valor afegit i alineats amb els objectius del centre.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

036

Organitzarem reunions periòdiques amb representants empresarials per donar a conèixer el talent, identificar necessitats i adaptar l’oferta acadèmica a les demandes del mercat.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

037

Continuar aprofitant les pràctiques d’empresa per a que l’estudiant faci una anàlisi del conjunt de competències transversals que cal que incorpori en el seu àmbit laboral.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

038

Donarem major visibilitat a les oportunitats de pràctiques en grups de recerca és clau per fomentar la col·laboració entre investigadors i estudiants de grau i màster. Aquestes pràctiques permeten als estudiants participar en projectes innovadors, adquirir competències avançades i despertar el seu interès per la recerca, reforçant així la connexió entre formació i investigació.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

039

Promoure la participació en projectes multinacionals, intercanvis professionals i pràctiques d’empresa en l’àmbit internacional en coordinació amb el Pla d’Internacionalització de l’Escola.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

040

Promoure millores en els aplicatius de Pràctiques d’Empresa, tot i ser eines dissenyades pels serveis centrals de la UPC, on la nostra capacitat d’incidència és limitada. Treballarem per traslladar necessitats i suggeriments que responguin millor a les especificitats del nostre centre i estudiantat.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Pràctiques, Innovació - Empreneduria

Proposta núm.

041

Estudiar que les titulacions de màster fortament connectades amb el teixit productiu puguin tenir un itinerari curricular de tipus dual.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Recerca

Proposta núm.

042

Afavorirem la permeabilitat entre la recerca i la docència donant suport als investigadors en la integració d'activitats d'investigació en els plans d'estudi, de manera que l'estudiantat pugui participar en activitats innovadores.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Recerca

Proposta núm.

043

Tornarem a organitzar el Focus Research per apropar la recerca dels grups a l’estudiantat i facilitar les sinergies entre grups de la pròpia Escola. Incloure sessions de divulgació per a estudiants, destacant les oportunitats de fer doctorats i carreres investigadores a l’ESEIAAT.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Recerca

Proposta núm.

044

Actualitzarem i executarem el Pla de Comunicació de la Recerca de Terrassa, creant uns canals d’informació que permetin tenir impacte en la societat. Per exemple, destacant els èxits, publicacions, premis, reconeixements i/o projectes rellevants a través de mitjans digitals, xarxes socials i esdeveniments, en col·laboració amb les administracions locals. També establir complicitats amb els influencers tecnològics per tal que l’ESEIAAT sigui una antena emissora de resultats de recerca.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Recerca

Proposta núm.

045

Continuarem donant suport institucional de recerca a les actuacions vinculades a entitats de l’entorn com la Cambra, la CECOT o l’Ajuntament. Per exemple, continuant amb el Digital Impulse HUB de Cambra de Terrassa, o les Jornades de Transferència i Recerca que organitza l'Ajuntament de Terrassa.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Recerca

Proposta núm.

046

Donarem suport als joves lectors per tal que es puguin consolidar dins les estructures de recerca de l’Escola mitjançant la formació, amb la realització de cursos i tallers organitzats pels investigadors sèniors i el servei de biblioteques; també amb el suport acadèmic que sigui necessari, per tal que puguin superar les avaluacions docents futures i, finalment, donant suport en la comunicació de la seva recerca tenint un programa específic dins el Pla de Comunicació de la Recerca de Terrassa.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Recerca

Proposta núm.

047

Mantindrem l’organització periòdica del PhD Day i amplificarem el seu impacte, on doctorands i investigadors puguin presentar els seus treballs i connectar amb la comunitat acadèmica i empresarial es pugui reconèixer la seva activitat.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Recerca

Proposta núm.

048

Potenciarem la creació de càtedres d’empresa amb entitats estratègiques. Una càtedra permet establir una col·laboració estable entre el món acadèmic i l'empresarial, afavorint l'intercanvi d'idees, tecnologies i solucions innovadores. L'empresa pot accedir a la recerca més avançada, mentre que la universitat connecta la seva activitat investigadora amb les necessitats reals del mercat. Això aporta uns beneficis directes sobre els grups de recerca, l’estudiantat i el teixit productiu. A més, les càtedres poden contribuir a objectius com la sostenibilitat, la igualtat d'oportunitats o la innovació social, reforçant el paper de la universitat i l'empresa com a agents de canvi.

ACTIVITAT ACADÈMICA - Recerca

Proposta núm.

049

Treballarem conjuntament amb el servei del CIT UPC, Centre Tecnològic de la Universitat Politècnica de Catalunya, a l’ESEIAAT, com a pont entre els resultats dels grups de recerca i les necessitats d'innovació del teixit empresarial.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

050

Participarem activament en la revisió dels processos de gestió de les UTGs  i Serveis Generals de la universitat, assegurant un correcte dimensionament de la plantilla per a una major eficiència dels processos.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

051

Volem reforçar la col·laboració entre el PDI i el personal de suport a la recerca de la UTG per millorar la coordinació dels procediments administratius relacionats amb la recerca i la transferència.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

052

Implementarem un programa pilot per a la integració de l'ús de la IA a la gestió d'informació orientat als PTGAs. Ho farem juntament amb la nova figura del Delegat del Rector per a la IA i la direcció del Centre Específic de Recerca (CER) Intelligent Data Science and Artificial Intelligence (IDEAI-UPC).

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

053

Agilitzarem la coordinació amb l’àrea acadèmica i planificació a través de l’explotació de dades directament de PowerBI, i l’ús d’eines IA per fer més eficient la presa de decisions en aquests àmbits.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

054

El Pla de Formació pel PDI obliga a estar atents a les necessitats de formació del nostre col·lectiu. Mantenim el compromís de continuar vetllant per la formació del PDI, tot promovent l’organització d’activitats de formació per al PDI a Terrassa, tant en metodologies com en eines docents.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

055

En el darrer mandat s’ha creat el Pla d’Acollida del nou PDI i PTGAS. Volem continuar avançant en aquest mecanisme d’acollida al nou personal de l’ESEIAAT, introduint les modificacions que calguin a partir de les necessitats reals detectades i convertint-lo amb un recurs valuós per tots ells, en col·laboració amb el propi pla impulsat per la UPC.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

056

El Pla de Llengües de la UPC programa un conjunt de cursos, tant a través del Servei de Llengües com de l’ICE-UPC. Hom pot trobar des de cursos d’habilitats en llengua anglesa a l’aula adreçats al PDI fins a cursos per persones nouvingudes per fer que el català sigui una riquesa més en la seva experiència acadèmica. Continuarem demanant que la UPC mantingui aquesta dimensió formativa i la reforçarem a la nostra comunitat.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

057

En un context en què la universitat tendeix a externalitzar serveis, l’àrea d’Obres i Manteniment compta amb una dotació limitada de només 3 persones. Proposarem una revisió d’aquest model de funcionament per garantir una dotació adequada de personal i recursos, especialment en les àrees que es troben més infradotades, assegurant així un servei eficient i sostenible.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

058

Hem treballat perquè l’estructura del PTGAS relacionada amb la recerca i transferència tingui el volum requerit per l’activitat creixent en aquest àmbit, incrementant notablement el nombre de persones que hi treballen en els darrers cursos. Ens comprometem a continuar vetllant aquest aspecte fonamental de l’estructura de suport al PDI i a la recerca.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

059

Exigirem que qualsevol augment de les estructures de la UPC a Terrassa (p. e. estudis de Medicina) no comportin una reducció de capacitat de recursos i serveis per a l’ESEIAAT.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

060

Continuarem vetllant per garantir la promoció i l’estabilitat dels llocs de treball, exigint que els processos de selecció i desenvolupament professional siguin transparents, equitatius i alineats amb les necessitats de l’Escola.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

061

Elaborarem una estratègia de comunicació i incentivació per promocionar l’oferta de mobilitat del PTGAS en universitats estrangeres, i promourem la formació en llengües.

POLÍTIQUES DE PERSONAL

Proposta núm.

062

Continuarem oferint ajuts econòmics per al PDI i el PTGAS que vulguin participar en programes de mobilitat a l’estranger.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Qualitat

Proposta núm.

063

Avançarem en l’adaptació de l’ESEIAAT als nous estatuts UPC, impulsant la creació del nou reglament de l’ESEIAAT.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Qualitat

Proposta núm.

064

Revisarem i actualitzarem el funcionament de les comissions de govern, assegurant que totes comptin amb representants actius dels diferents col·lectius de l’escola.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Qualitat

Proposta núm.

065

Crearem una agenda de revisions de plans d’estudi a fi de garantir la qualitat i actualització dels continguts acadèmics per adaptar-los a les demandes del mercat laboral i als avenços científics i tecnològics.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Qualitat

Proposta núm.

066

Consolidarem el Sistema de Garantia Interna de Qualitat (SGIQ) com a pilar central de la gestió, assegurant que totes les decisions estratègiques es basin en dades fiables i indicadors clars.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Qualitat

Proposta núm.

067

Continuarem potenciant la gestió documental i la rendició de comptes, amb la voluntat de ser transparents, assegurant que la comunitat universitària i els agents externs puguin accedir a informació clara i actualitzada sobre les activitats de govern, com darrerament s’ha fet amb la implementació del DAU, Document Anual Únic.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Qualitat

Proposta núm.

068

Mantindrem una agenda periòdica de reunions entre el director i els diferents grups d’interès del centre.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Qualitat

Proposta núm.

069

Fomentarem la participació activa de l’estudiantat en la presa de decisions, garantint espais de debat i col·laboració en tots els nivells de govern.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Internacional

Proposta núm.

070

Continuarem impulsant activament el Pla d’Internacionalització 2024-2027, amb l’objectiu de reforçar la presència global de l’Escola i oferir a l’estudiantat i al PDI i al PTGAS noves oportunitats de mobilitat i col·laboració internacional.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Internacional

Proposta núm.

071

La internacionalització és una dimensió que té una gran importància al centre. Les xarxes Pegasus i UNITE!, de les que som membres, en són un exemple. Actualment, estem en intenses relacions amb la Xina (Nanquin, Shanghai) i el Japó (Kioto) per establir noves col·laboracions a llarg termini i enfortir les existents. Continuarem treballant per augmentar la projecció internacional del nostre PDI i estudiantat.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Internacional

Proposta núm.

072

L’ESEIAAT ha posat la dimensió internacional com un element central i estratègic, tant el Pla Estratègic 2023-25 com en el Pla d’Internacionalització, entenent que afavoreix tant a la docència com a la recerca. En aquesta direcció, continuarem incentivant les activitats acadèmiques del PDI a l'estranger.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Internacional

Proposta núm.

073

La incorporació de l’anglès a la docència és un element clau per la dimensió internacional de l’ESEIAAT. Actualment, el nombre d’assignatures en anglès és superior a 170. Continuarem incentivant i promovent el nombre d’assignatures impartides en anglès.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Gènere

Proposta núm.

074

Garantir el compliment del Pla d’Igualtat (2022-26) de la UPC és clau per assegurar un entorn universitari just i inclusiu, on es promoguin la igualtat d’oportunitats, la diversitat i el respecte per totes les persones. Vetllarem perquè es compleixi el Pla d’Igualtat (2022-26) de la UPC.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Gènere

Proposta núm.

075

Vetllarem per un entorn universitari segur i respectuós per a tothom, sensibilitzant sobre l’assetjament i les violències masclistes, i garantint el coneixement de la Guia de Prevenció i Abordatge de les Violències Masclistes Digitals i dels diferents protocols d’actuació de la UPC.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Gènere

Proposta núm.

076

En col·laboració amb l’ICE i Biblioteca de Campus Terrassa organitzarem tallers i sessions formatives per a estudiants, PDI i PTGAS sobre temes d’igualtat, prevenció de discriminacions i assetjament, i gestió de la diversitat.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Responsabilitat Social

Proposta núm.

077

Volem consolidar-nos com el centre d’enginyeria de referència per a l’estudiantat i professorat preuniversitari, convertint-nos en la primera opció a considerar per cursar estudis d’enginyeria. Per aconseguir-ho, treballarem per tenir una presència activa i estratègica als centres preuniversitaris del nostre entorn i a aquells on ens convidin o hi tinguem accés. A més, ajustarem les accions de promoció per adaptar-les a les necessitats i interessos de cada centre, oferint informació clara i atractiva sobre la nostra oferta formativa, activitats i valors diferenciadors.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Responsabilitat Social

Proposta núm.

078

Ens comprometem a estar presents a les taules i plataformes empresarials de referència, com la Cambra de Comerç de Terrassa, la CECOT i altres associacions sectorials, per enfortir la relació entre l’ESEIAAT i el teixit empresarial. Aquesta col·laboració permetrà detectar necessitats del sector, promoure la transferència de coneixement i fomentar noves oportunitats per al nostre estudiantat i per als projectes d'innovació i recerca de l'Escola.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Responsabilitat Social

Proposta núm.

079

Ens comprometem a establir vincles sòlids amb el sector productiu local, regional i internacional, assegurant que els nostres programes formatius i de recerca responguin a les necessitats específiques de l’entorn. Aquestes aliances ens permetran impulsar la transferència de tecnologia, la innovació i la formació pràctica, connectant l’ESEIAAT amb els principals actors industrials i assegurant que l’estudiantat tingui accés a oportunitats professionals de primer nivell.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Responsabilitat Social

Proposta núm.

080

Reforçarem la col·laboració amb l'Ajuntament de Terrassa i les diferents comissions, plataformes locals i altres agents del territori. Això ens permetrà contribuir a l'abordatge de problemàtiques locals com la sostenibilitat, l'ocupació i la formació, alhora que enfortirem els vincles entre l'ESEIAAT i l'entorn socioeconòmic de la ciutat.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Responsabilitat Social

Proposta núm.

081

Ens comprometem a enfortir les relacions amb Sabadell a través de la participació en iniciatives i projectes estratègics que promoguin la innovació i el desenvolupament territorial. La col·laboració amb l’Ajuntament de Sabadell en projectes com el HUB aeroportuari de Sabadell –impulsat conjuntament amb AENA, el Consorci de la Zona Franca i la UPC–, són exemples clau d’aquesta aposta.

Proposta núm.

082

Mantenir unes bones relacions institucionals és clau per a l’ESEIAAT. La UPC, com a institució que no té vinculació amb cap partit polític, esdevé un espai accessible per a representants polítics de diferents formacions, fet que ens dóna visibilitat i ens obre oportunitats per impulsar projectes de futur. A més de les institucions més properes, com l’Ajuntament i el Consell Comarcal, en els darrers anys hem mantingut relacions i rebut visites de presidents de la Generalitat, consellers i conselleres de diferents partits polítics, així com representants de la Diputació de Barcelona, reforçant la nostra presència i influència en l’àmbit institucional.

Proposta núm.

083

Consolidarem les relacions amb altres escoles d’enginyeria de l’Estat espanyol, reforçant la nostra presència en les conferències de directors/es i participant activament en les noves que s’estan creant. Mantenir contacte directe amb direccions d’altres centres, més enllà de la pròpia UPC, ens permet obtenir una visió més àmplia de la situació universitària, compartir experiències i aprendre d’iniciatives d’altres escoles. A més, facilita la col·laboració i l’intercanvi de bones pràctiques per afrontar reptes comuns dins l’ensenyament de l’enginyeria.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Responsabilitat Social

Proposta núm.

084

Mantindrem l’estratègia de comunicació externa per destacar les activitats de l’ESEIAAT com a motor d’innovació, recerca i formació al territori. Això inclou difondre projectes destacats, col·laboracions amb empreses i èxits de l’estudiantat, consolidant la presència de l’Escola com a referent al desenvolupament local i regional.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Responsabilitat Social

Proposta núm.

085

Professionalitzarem la xarxa LinkedIn de l’ESEIAAT per convertir-la en un canal clau de comunicació amb empreses, Alumni i institucions. Això inclou la publicació regular de continguts sobre projectes de recerca, col·laboracions, èxits acadèmics i oportunitats formatives, amb l’objectiu de reforçar el posicionament de l’Escola com a referent en innovació, excel·lència i connexió amb el món professional.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Responsabilitat Social

Proposta núm.

086

Impulsar la participació activa de l’estudiantat i el PDI en projectes d’impacte local que contribueixin al desenvolupament de la comunitat. Així fomentarem una implicació directa amb els reptes socials i ambientals de l’entorn i reforçant el vincle de l’ESEIAAT amb la societat.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Responsabilitat Social

Proposta núm.

087


Seguirem recolzant les iniciatives del Diploma Sènior Universitari en Ciència, Tecnologia i Societat per majors de 55 anys, l’Aula de la Gent Gran i l’Alumni del Diploma Sènior (ACTES) que tenen com objectiu ser projectes vius al servei de la societat i adaptats al canvis culturals socials. Amb a prop de 600 persones inscrites, aquests programes fomenten l’aprenentatge al llarg de la vida (Long life learning) compartint i gaudint el coneixement en els àmbits científics, tecnològics i humanístics oberts a la ciutat de Terrassa.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Cultura i Comunitat

Proposta núm.

088

Aprofitant l’impuls d’UPCArts, promourem la integració d’activitats humanístiques i creatives en l’ecosistema de l’ESEIAAT. Aquesta iniciativa busca enriquir la formació tècnica amb perspectives culturals i artístiques, fomentant el desenvolupament integral de l’estudiantat i connectant l’enginyeria amb la creativitat i l’humanisme.

POLÍTIQUES TRANSVERSALS - Cultura i Comunitat

Proposta núm.

089

Continuarem donant suport a les associacions de l’ESEIAAT que contribueixen a dinamitzar la vida cultural i social de la ciutat, com la Colla Castellera Bergants, el Cor UPC Terrassa o el grup de Teatre. Aquest suport reforça el vincle entre l’Escola i el territori, promovent la participació activa de la comunitat universitària en esdeveniments locals i potenciant el sentiment de pertinença i cohesió amb l’entorn.

RECURSOS

Proposta núm.

090

Aprofitar el pla PIU i altres fonts de finançament disponibles per impulsar la renovació de l’equipament destinat a la docència. Aquestes accions permetran actualitzar i modernitzar els recursos tècnics i tecnològics de les aules i laboratoris, assegurant una experiència d’aprenentatge de qualitat i alineada amb els estàndards d’excel·lència d’una escola d’enginyeria de referència.

RECURSOS

Proposta núm.

091

Treballarem per garantir que els laboratoris docents comptin amb els recursos, les infraestructures i la tecnologia necessaris per estar a l'altura de l’excel·lència en la formació dels nostres enginyers i enginyeres, fent un estudi de l’estat actual de tots els laboratoris, per determinar-ne les necessitats i adaptant-los als reptes i exigències de la indústria i la recerca actuals.

RECURSOS

Proposta núm.

092

Llençarem una prova pilot del Laboratori Termo-Químic del Futur UPC a l’ESEIAAT, començant pel Laboratori de Termodinàmica. Aquesta iniciativa pretén implementar solucions tecnològiques avançades i sostenibles que modernitzin les infraestructures i millorin l’eficiència energètica, la seguretat i la funcionalitat del laboratori. L’objectiu és establir un model innovador que pugui ser replicat progressivament en altres laboratoris de l’Escola, consolidant l’ESEIAAT com a referent en la implementació d’espais d’investigació i aprenentatge del futur.

RECURSOS

Proposta núm.

093

Continuarem amb el projecte d’electrificació d’aules, dotant-les d’infraestructures modernes i punts de connexió suficients per cobrir les necessitats tecnològiques de l’estudiantat i el personal docent. Aquest procés garantirà un accés òptim a recursos elèctrics i digitals, facilitant l’ús d’equips i dispositius durant les activitats acadèmiques i assegurant que les aules compleixin amb els estàndards d’una escola d’enginyeria de referència.

RECURSOS

Proposta núm.

094

Vetllarem per les condicions dels pàrquings destinats a l’estudiantat, assegurant que siguin espais segurs, ben mantinguts i amb accés controlat exclusivament per a usuaris autoritzats. Aquestes mesures contribuiran a millorar la seguretat i l’organització dels espais, garantint una gestió eficient i adequada a les necessitats de la comunitat universitària.

RECURSOS

Proposta núm.

095

Adequarem el pàrquing adjacent a la pista de futbol sala i camp de drons per convertir-lo en un espai polivalent i integrat amb l’entorn. Es dotarà d’un paviment de plataforma única, sense voreres, amb un acabat de color càlid que millori la seva integració visual. Aquesta nova configuració permetrà utilitzar-lo tant com a aparcament funcional com per acollir esdeveniments i activitats de la comunitat universitària, maximitzant-ne la versatilitat i l’ús.

RECURSOS

Proposta núm.

096

Instal·larem punts de recàrrega elèctrica al campus per fomentar la mobilitat sostenible i donar suport a l’ús de vehicles elèctrics. Es preveu la creació de 16 punts de recàrrega, amb 8 destinats al PDI-PTGAS i 8 per a l’estudiantat. Aquesta iniciativa contribueix a la sostenibilitat ambiental del campus i reforça el compromís de l’ESEIAAT amb les polítiques de transició energètica i respecte pel medi ambient.

RECURSOS

Proposta núm.

097

Optimitzarem, farem visible i promourem l’ús compartit dels diferents softwares llicenciats al campus, assegurant que siguin fàcilment accessibles per a tot el PDI que en pugui treure profit. Aquesta iniciativa inclou la centralització de la informació sobre les llicències disponibles, la formació en el seu ús i la facilitació de l’accés, amb l’objectiu de maximitzar l’aprofitament d’aquests recursos i fomentar la seva integració en la docència i la recerca.

RECURSOS

Proposta núm.

098

Desplegarem un Centre de Processament de Dades (CPD) dedicat especialment per a la recerca, equipat amb tecnologia d’avantguarda per donar suport a projectes innovadors i a l’anàlisi de grans volums de dades. Aquest CPD serà una infraestructura clau per potenciar la competitivitat dels nostres grups de recerca, facilitar col·laboracions interdisciplinàries i atraure talent, consolidant l’ESEIAAT com a referent en recerca tecnològica i innovació.

RECURSOS

Proposta núm.

099

Estudiarem la viabilitat i els requisits per a la creació d’un Centre de Processament de Dades (CPD) específicament orientat a la docència. Aquest CPD permetria oferir recursos informàtics avançats per a assignatures que requereixen càlcul intensiu, simulacions o gestió de grans volums de dades, facilitant així l’aprenentatge pràctic en entorns tecnològics de primera línia. Aquesta infraestructura contribuiria a mantenir l’ESEIAAT com un referent en la formació tecnològica d’avantguarda.

RECURSOS

Proposta núm.

100

Avançarem en l’adquisició d’un sistema CRM institucional que ens permeti millorar la gestió de relacions amb la comunitat universitària, optimitzar l’atenció personalitzada i facilitar la coordinació amb tots els nostres grups d’interès.

RECURSOS

Proposta núm.

101

Crearem una nova Sala d’Actes TR5, dissenyada per ser extremadament polivalent, i establir un pla funcional que en maximitzi l’ús i l’eficiència. Aquest pla definirà les seves múltiples funcionalitats, com ara conferències, presentacions, actes acadèmics i activitats culturals, assegurant que respongui a les necessitats d’una escola d’enginyeria de referència i esdevingui un espai clau per a la comunitat universitària i el territori.

RECURSOS

Proposta núm.

102

Revisar i millorar els menjadors destinats al PDI, PTGAS i estudiantat, assegurant que tots disposin d’espais confortables, funcionals i ben equipats. Aquestes accions busquen garantir un servei de qualitat que respongui a les necessitats de cada col·lectiu, promovent un ambient agradable que afavoreixi el descans, la socialització i el benestar general de tota la comunitat universitària.

RECURSOS

Proposta núm.

103

Ampliarem i millorarem els espais destinats a la Delegació d’Estudiants, reconeixent la seva dimensió creixent i el seu compromís amb l’Escola. Aquestes millores inclouran l’adequació d’infraestructures per facilitar el desenvolupament de les seves activitats, espais més confortables per al treball col·laboratiu i recursos que els permetin continuar representant i donant suport a la comunitat estudiantil amb eficiència. Aquest projecte reflecteix el nostre reconeixement del paper fonamental que juga la Delegació en la vida acadèmica i institucional de l’ESEIAAT.

RECURSOS

Proposta núm.

104

Nou espai de co-working per a doctorands i doctorandes, TR45. A partir d'un espai del departament d'Enginyeria Mecànica, dissenyarem un nou espai de treball per a Estudiants de Doctorat i professors Visitants, on es podrà trobar tot el necessari per a un despatx, per a treballar amb la comoditat, privacitat i els serveis necessaris. Espais de treball individual, per a fer reunions privades, reunions d'equip, amb el material audiovisual necessari.

RECURSOS

Proposta núm.

105

Revisar i optimitzar el servei de fonts d’aigua i de vending al campus, assegurant una distribució adequada i un manteniment regular que garanteixi la disponibilitat i la qualitat dels productes. A més, prioritzarem l’oferta de productes saludables i sostenibles, alineats amb el compromís de l’ESEIAAT amb el benestar de la comunitat i la responsabilitat ambiental.

RECURSOS

Proposta núm.

106

Realitzarem una intervenció en WCs de l’edifici TR1, planta 0, i de l’edifici TR7.

RECURSOS

Proposta núm.

107

Ascensors edificis TR6 i TR7, per millorar l’accessibilitat a espais on fins ara no existeix i per renovar equipament antic i obsolet, respectivament.

RECURSOS

Proposta núm.

108

Vetllarem per el manteniment i la millora de les instal·lacions esportives, com el gimnàs i la pista de futbol sala, per garantir espais segurs i adequats per a la pràctica esportiva. Aquestes instal·lacions són clau per promoure hàbits saludables, treball en equip i un equilibri entre la formació acadèmica i el benestar físic i mental de la comunitat universitària. Ens comprometem a mantenir-les a l’altura de les necessitats del centre, amb inversions que assegurin la seva qualitat.

RECURSOS

Proposta núm.

109

La Biblioteca Campus Terrassa és la que té la relació d’espai més petita per estudiant de tota la UPC. Exigirem que la nostra biblioteca estigui a l'altura de les necessitats dels estudiants d’avui, en dimensions i en equipament.

109

Segueix-nos a

images.png
bottom of page